torsdag 12 mars 2015

Bildreflektion vt-15

BILDREFLEKTION!
*Syftet var att ens seriefigur skulle vara enkel. Den skulle vara så enkel att man skulle kunna göra den många gånger med olika ansiktsuttryck. Syftet var också att man skulle rita en serie från olika perspektiv tex närbild eller totalbild.

*Min bild skulle vara en serie som hade en seriefigur som man skulle hitta på. Så jag tänkte att jag skulle hitta på en seriefigur som inte fanns och att jag skulle hitta på en helt slumpartad serie och seriefigur.

*Jag behövde papper och penna.

*Problemet i min serie var att den stora paprikan   vägrade att ge dem små paprikorna mat och de hotade den stora att de små skulle göra något med den ”heliga” toastolen.

*Jag har inte direkt ändrat något.

*Det har inte direkt varit något problem med färg eller något annat.

*Serien blev väll ganska lik som den serien jag tänkte på i huvudet.

*Vi har inte redovisat än.

*Jag blev lite missnöjd med hur jag färglade bilden. Att jag inte var så lätt med handen utan att jag ville ha starka färger.Så jag tryckte hårt med färgpennan istället för att måla lätt med pennan.

*Jag har lärt mig att det kallas för närbild,totalbild osv.

* Nästa gång ska jag rita lättare med pennan så att man kan måla längre med pennan.Då blir det också starka färger istället för att trycka allt man kan. Det går snabbare och det blir finare när man ritar lättare med pennan.


* Mina serie figurer är paprikor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar