Första uppdraget: Det första uppdraget var att man skulle få roboten att spela ett ljud. Och det var rätt så lätt att få den att låta.
Andra uppdraget: Det andra uppdraget var att man skulle använda displayen. Det var inte heller så svårt vi lyckades få fram en glad gubbe på displayen.
Tredje uppdraget: Det tredje uppdraget var att köra roboten framåt. Vi fixade så att våran robot körde framåt i ca 15 sekunder. Vi tog ett körblock och ställde in den på att roboten skulle köra framåt.
Fjärde uppdraget: Det fjärde uppdraget var att man skulle få roboten att köra bakåt och det klarade vi lätt. Det var ganska lätt och simpelt för man tog bara ett körblock. Sen ställde man in den på att roboten skulle köra bakåt.
Femte uppdraget: Det femte uppdraget var att man skulle accelerera. vi lyckades inte på det första och det andra försöket. Men på det tredje försöket så klarade vi det.
Sjätte uppdraget: Det sjätte uppdraget var att man skulle svänga i en båge. Vi förstod ganska snabbt hur uppdraget gick till och slutförde det.
Visar inlägg med etikett Teknik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Teknik. Visa alla inlägg
tisdag 27 oktober 2015
torsdag 11 juni 2015
Flygplansreflektion
Uppgift: Att vika ett plan som flyger så länge som möjligt.
Första lektionen: Jag kollade på youtubeklipp om hur man skulle kunna göra pappersflygplan som ska kunna flyga så länge som möjligt. Sen gjorde man olika modeller och efter det så testade man av alla vilka som var bäst och vilka som var sämst. Sen valde gruppen ut de tre bästa pappersflygplanen.
Andra lektionen: Man testade att göra flera olika pappersflygplan och sen testade vi alla och det var en i gruppen som hade gjort en som flög jättelänge i luften.
Tredje lektionen:Jag och min grupp testade att göra ännu flera pappersflygplan.
Fjärde lektionen: Jag började skriva vad vi hade gjort dessa lektionerna.
Första lektionen: Jag kollade på youtubeklipp om hur man skulle kunna göra pappersflygplan som ska kunna flyga så länge som möjligt. Sen gjorde man olika modeller och efter det så testade man av alla vilka som var bäst och vilka som var sämst. Sen valde gruppen ut de tre bästa pappersflygplanen.
Andra lektionen: Man testade att göra flera olika pappersflygplan och sen testade vi alla och det var en i gruppen som hade gjort en som flög jättelänge i luften.
Tredje lektionen:Jag och min grupp testade att göra ännu flera pappersflygplan.
Fjärde lektionen: Jag började skriva vad vi hade gjort dessa lektionerna.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)