tisdag 22 september 2015

Mitt digitala liv

Jag använder min mobil, min skoldator och min ipad under en vanlig dag. På en vanlig dag så lyssnar jag på musik, ser foton,chattar, delar, likar och söker information. Jag brukar ofta fota saker och senare ändra dem tex genom att sätta på filter. Digitala verktyg kan leda till både bra och dåliga saker. En bra sak kan vara att man får kontakt med folk man inte känner som kan bo längre bort från en eller kan den bo nära och då har man enkelt skaffat en kompis. Men det som är dåligt är att personen kan visa sig vara falsk men det behöver den inte vara. Om en person frågar mig hur mycket ja är framför ett digitalt verktyg och hur mycket jag använder dem skulle jag svarat att jag är framför ett digitalt verktyg 24/7. Eftersom jag sitter ofta med min mobil och tar med den var jag än går och jag använder min skoldator väldigt ofta i skolan och utanför skolan. Det vill säga att jag sitter nästan alltid framför en skärm förutom ibland när jag gör något med mina kompisar eller tränar och andra saker. Mina föräldrar tycker att jag använder mina digitala verktyg väldigt mycket ibland lite för mycket. Men visst jag kan ibland använda den lite för mycket men det är mest för att jag har mycket kontakt med mina kompisar ifall något händer med dem eller något händer med mig vill jag ha den kontakten och bara enkelt skicka ett meddelande eller ringa .Om man säger att jag ska minska mitt digitala liv skulle jag inte ha klarat det. Eftersom jag använder min mobil jätteofta och jag behöver och vill verkligen den kontakt jag har med mina kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar