måndag 19 oktober 2015

Bokcirkel Addad på nätet. 1

Diskussionsledare frågor:

1. Hur tror du Linda känner sig efter allt som har hänt? Alla samlag osv. Det finns inget rätt eller fel svar men jag tror att hon nästan känner sig lite "förstörd".

2. Linda fick 110 000 kr i skadestånd. Tror du att pengarna kan hjälpa Linda kan glömma allt och bara gå tillbaka till sitt vanliga liv som tonåring? Såklart finns det inget rätt och fel svar alla tycker olika men om jag skulle ha varit Linda i denna situationen skulle jag inte kunna glömma allt och hade absolut inte ha klarat av att gå tillbaka till mitt vanliga liv.

3. Om du skulle vara Linda och hade behövt gå igenom allt det hon gick igenom. Tror du att du enkelt skulle kunna berätta för dina föräldrar om det som hade hänt? På denna frågan finns det inte heller ett rätt eller fel svar för det beror vem man är och hur man är som person. För mig skulle jag ha det jättesvårt att berätta för mina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar