lördag 31 oktober 2015

Idrottsreflektion

1. Utvärdera målet för din tid på Gunnesborundan, dvs hur har din kondition påverkats under perioden, har din/a metoder  fungerat, varför?


Svar: Eftersom jag har haft problem länge och har varit hos en läkare/doktor så det har varit svårt eftersom jag har bara kunnat springa Gunnesborundan en gång utan att få ont. Och jag har haft några skador så att jag inte alltid kunnat varit med på allt. Men annars har de gått bra när jag har kunnat vara med.

2.  Upplever du att du märkt en förbättring av din kondition på något mer sätt (du orkar mer) sedan v.35? På vilket/vilka sätt?
    Svar: Eftersom jag har varit hos en doktor/ läkare och att jag har varit skadad så har jag inte kunnat göra så mycket för min kondition.

    3.  Du har under 6-7 veckor fört träningsdagbok. Sammanfatta kortfattat hur du tränat på egen hand eller i din förening.
      Svar: Jag tränar handboll och jag har tränat mycket snabbhet, styrka, skott och kondition men har ibland behövt ta det lugnt på grund av att jag har varit skadad och varit hos en doktor/läkare.

      4.  Vad tycker du om att skriva träningsdagbok? Fördelar / nackdelar?

      Svar: Det jag tycker är en fördel med att skriv en träning att man vet vad man har tränat för något och då kan man se hur ens träning förändras om den förändras på ett bra eller dåligt sätt och vad man gör annorlunda och hur man förbättras.

      5.  Har du under dessa veckor förändrat din egen träning? Varför? Varför inte?

      Svar:Eftersom jag inte kan ta tag och ändra mina träningar för det är mina tränare som planerar dem. Men jag kan ändå säga att vi gör inte samma saker hela tiden men det finns vissa saker man gör som är typ obligatoriska.

      6.   Vilka fördelar i vardagen har du om du är vältränad och har god kondition?
      Svar: Man orkar mer och man är piggare om man är vältränad och har en bra kondition. Men det är också viktigt att man ha en bra hälsa.

      7.   Tror du att du kommer att fortsätta med att träna din kondition fortsättningsvis?
            Varför ? Varför inte?

      Svar: Eftersom jag spelar handboll och det är en snabb sport där man behöver kondition så ja jag kommer fortsätta att träna konditionen.

      8.   Utvärdera hela arbetsområdet, dvs konditionsträningen, orienteringen, lagspelen.

      Svar: När orienteringen var så hade jag typ dragit axeln ur led eller så hade bara muskeln fått en smäll man vet direkt inte så jag kunde inte vara med på  orienteringen. Och konditionsträningen gick inte heller bra efter som jag har haft ont när jag har sprungit. Och eftersom jag spelar handboll ska jag ha en bra kondition och inte få håll men när jag får ont så är det en helt annan känsla än håll. Och vi har varit hos en läkare/doktor och vi ska dit flera gånger. Lagspelen har gått bra när jag har kunnat vara med jag har försökt att få med alla i spelen och ibland har jag också försökt att göra något själv men man ska alltid tänka på att man har dem andra med sig. Men själva arbetsområdet har varit kul och jag hoppas att vi kan någon gång göra något liknande.

      Inga kommentarer:

      Skicka en kommentar